06.09.2021

Кабинетът на Радев блокира ремонта на пътя през „Трифон Зарезан“

Възстановяването на панорамния път Варна –Златни пясъци с укрепване на свлачището „Трифон Зарезан“, като алтернативно трасе с изключително голямо значение за разтоварване на трафика в посока на курорта и за развитие на туризма, няма да се случи. Поне не и скоро, въпреки че има идеен проект и сключено споразумение между Община Варна и АПИ още от април т.г. Това стана ясно от отговора на служебния министър Виолета Комитова на въпроса на народния представител от ПГ на ГЕРБ/СДС –Варна Славена Точева.Комитова е посочила : „Споразумението между Агенция „Пътна инфраструктура“ и Община Варна за възстановяване на общинския път VAR1082 в района на свлачище „Трифон Зарезан“ е върнато неодобрено от МРРБ в АПИ. Няма конкретни препоръки и насоки“. Това е второ питане от страна на народните представители от ПГ на ГЕРБ/СДС-Варна от 46-тото НС във връзка със замразените  изключително важни проекти за пътната инфраструктура на територията на Варненска област- за ремонта на съоръжения 7,8,9,10 и 11 на Аспаруховия мост, на който започна поетапното обновяване при управлението на ГЕРБ, за АМ „Черно море“ и изграждане на втори мост на Варненско-Белославското езеро, за ремонта на пътя до с.Тополи и гробищния парк, за отбивката от 15 км от АМ „Хемус“ на територията на община Девня до границата с Ветрино, за пътя Тръстиково-Дъбравино на територията на община Анрен, по който на ден минават стотици камиони от заводите в Девня в посока Бургас и Айтос и който прилича на лунен пейзаж. Въпреки одобрен проект от АПИ и осигурено общинско съфинансиране, проектът е блокиран поради липсата на държавни средства според МРРБ. От отговорите  става ясно , че предстои ремонт само на съоръжение 9 на Аспаруховия мост с прогнозен срок за изпълнение до 31.05.2022 г, а проектите на останалите съоръжения са върнати неодобрени.За АМ „Черно море“ също ще почакаме, незнайно докога, защото „ подготовката на голям инфраструктурен проект е сложен и дълъг процес, който преминава през редица процедури преди започването на същинските строителни работи“, отговаря служебният министър. Досега е минал първият етап на предпроектното проучване, което е със срок от 1 година от сключването на договора на 26.10.2020г.с ДЗЗД „Екип проект АМ „Черно море“. Предложени са три варианта за магистралното трасе, като  изборът на един от тях трябва да е съвместим с Натура зони, така че „топката“ за втория и третия етап е в МОСВ, а срокът за разработката изтича и е по-малко от месец.

Според народните представители от ПГ на ГЕРБ/СДС –Варна вместо ясна информация по жизненоважните теми за региона отговорите на Комитова са общи приказки, което на практика показва резилизация вместо реализация на проекти от служебното правителство на Румен Радев.

< Назад