05.07.2019

Зафир Зарков: Планът за устойчива градска мобилност цели да предложи начини за придвижване, които най-малко вредят на околната среда

В края на тази година София ще има около 52 километра метро мрежа

Ако искаме да имаме един екологичен и устойчив град, трябва да се даде приоритет на пешеходното придвижване, на велосипедното движение, на градския транспорт и на обществения такъв, както и на споделените форми. Това заяви в предаването „Лице в лице“ в ефира на БТВ общинският съветник от ГЕРБ-София и заместник-председател на постоянната комисия по транспорт и туризъм в СОС Зафир Зарков. Той добави, че Планът за устойчива градска мобилност в София обхваща хоризонт от около 15 години. Той включва около 200 мерки, които имат за цел да предложат възможно най-разнообразен начин за екологично придвижване в градската среда. Зарков подчерта, че целта е да се ограничат автомобилите в идеалния център на града. Придвижването с лични автомобили трябва да отстъпва на по-атрактивните форми и на масовия градски транспорт, включително на ходенето пеша, колоездене, споделените автомобили, електрически тротинетки.

Зам.-председателят на транспортната комисия уточни, че въпросът за нови червени зони или за разширяване на зоните и покачване на тяхната цена не стои на дневен ред. „Целта е да се даде предимство на екологичното придвижване. Тази така наречена „червена зона“, предложена от експерти, предвижда в идеалния център на София да бъде ограничено времето за паркиране и евентуално да бъде по-висока цената за престой. Този въпрос към момента не стои на дневен ред, но е част от мерките за достъпна и зелена градска среда в бъдеще. Всяка една от тези мерки ще бъде отделно коментирана, ще бъде подложена на обществено обсъждане и едва тогава ще се пристъпва към нейното прилагане или отхвърляне“, каза Зафир Зарков. Той добави, че е постигната модернизация и промяна в обществения транспорт в столицата. В края на тази година София ще има около 52 километра метромрежа, която ще продължи да се развива. Преди 10 години дължината на метрото в столицата е била 10 километра. За последните 10 години тези километри са нараснали до 42. В момента се изгражда третият лъч на метрото, до месеци ще бъда готова отсечката от бул. „Владимир Вазов“ и депо „Земляне“, това са 8 станции. Тази отсечка ще се пресича на две места с първа и втора линия на метрото“, уточни Зарков.

Общинският съветник добави, че след среща на кмета на София Йорданка Фандъкова със синдикати и директорите на четирите дружества в столичния градски транспорт - е приета тригодишна програма, по която всяка година да се увеличават възнагражденията на работниците с по 10%.Той изтъкна, че мерките, които се предприемат в тази насока, дават резултат, а 50 нови шофьори са подали заявления за работа в сектора.

“Имаме нови 25 трамвая, от тях 2 са в рекламация и ремонт. Не сме разкостили трамваи, за да ремонтираме други. Това е пореден опит за внушение”, категоричен бе Зарков.

 

< Назад