28.09.2022

Даниел Митов: Само стабилно правителство може да развие морската индустрия на България

Единствено редовно и авторитетно в международен план правителство след изборите на 2 октомври може да реши проблемите на морската индустрия, каза водачът на листата на ГЕРБ/СДС – Варна Даниел Митов.  Наболелите въпроси на бизнеса в Черноморския регион, свързани с влиянието на войната на Русия срещу  Украйна, бяха поставени в предизборна среща , инициирана от ръководството на Българска Морска Камара/БМК/.В нея участваха освен водачът Даниел Митов и кандидатите за народни представители от коалицията Красен Кралев, Павел Христов, Бранимир Балачев и Мария Димитрова, завършила ВВМУ“Н.Й.Вапцаров“. На 7 октомври се очаква с едноличен акт, основавайки се на международната Конвенция от Монтрьо от 1936 г., РТурция да увеличи до 5 пъти таксите за преминаване  през проливите, което ще окаже изключително негативен ефект върху бизнеса, посочи зам.-председателят на УС на БМК инж.Светлин Стоянов. Мерките могат да бъдат насочени към промяна на Конвенцията, която вече не отговаря на новия ландшафт, но това ще отнеме време. Другият вариант е чрез дипломатични ходове и двустранно решаване на казуса, което вече е правено по време на правителствата на Бойко Борисов и ГЕРБ, посочи Даниел Митов, един от най-успешните външни министри в прехода. На срещата бяха поставени изключително важните въпроси за довършването на АМ“ Хемус“, за връзката с магистрали и жп между речните и морските пристанища в страната, за реформите в сферата на морското образование, за привличане на чужда работна ръка от трети страни, за електронно правителство и дигитално управление. За конкуретноспособността на бизнеса са важни цените на тока и газа, които стигнаха рекорден ръст, особено при синьото гориво заради посредниците и офшорките на кабинета „Петков“, посочиха кандидатите за народни представители от варненската листа на ГЕРБ/СДС.  Красен Кралев и Павел Христов  предложиха след вота в неделя БМК да събере всички избрани депутати от Варна и Бургас по темата „ Морска индустрия“, която трябва да е обединителна за развитието на бизнеса, който засяга пристанища, корабостроителство, кораборемонт, корабни оператори  и агенции за набиране на екипажи и товари. Редовно и дългосрочно партньорство  с конкретни задачи и срокове си обещаха двете страни на срещата.

 

< Назад