28.06.2021

ЕВГЕНИ БАЛЕВ: Сливен не е “червен” или “син”, трябва да остане зелен

Евгени Балев е роден в Сливен. Състезател и треньор е по колоездене. Многократен шампион на страната и победител в колоездачната обиколка на България през 2007-а. Като народен представител ще работи за създаване на повече възможности за младите хора. Иска да се реализират повече програми за масов спорт.
Може да подкрепите Евгени Балев като гласувате с № 5 в бюлетината, с преференция 104.


Защо шампион в колоезденето се кандидатира за народен представител?

Лесният отговор е - защото ставам част от шампионски отбор, който постигна много победи за България. Иначе имам амбиция да реализирам редица добри идеи, свързани със спорта и младежките дейности. Това е изключително важно за Сливен и региона по няколко причини.
Първо - спортът е превенция и здраве. Пазим младите от опасните изкушения на съвремието, а освен това повишаваме качеството на живот на всички. Второ - спортът и младежките дейности са път, по който трябва да вървим, за да осигурим перспектива за младите. И тази перспектива да е свързана с града. Не на последно място - културата и спортът носят престиж и гордост - както на даден град, така и на държавата като цяло.
Общината ни има традиции в колоезденето, както и в други спортове. Ние трябва да запазим базата и да я развием. Това важи и за редица други градове в страната. В последните години управлението на ГЕРБ постигна много за обновяване на спортната инфраструктура. Това е изключително важна стъпка, защото без нея не може да се развива нито професионален, нито масов спорт.

Какви са основните приоритети, на които залагате?

Разбира се, ние искаме да продължи по-нататъшното изграждане и реконструкция на спортната инфраструктура, повишаване на енергийната й ефективност. Ще работим и за повече нови физкултурни салони в училищата - планираме да изградим средно по 25 изцяло нови салони годишно. Искаме да продължим изграждането и реконструкцията на спортни зали в областните центрове с капацитет до 1500 места, както и изграждането и реконструкцията на терени и тренировъчни съоръжения за елитен и масов спорт и осигуряване на достъп за хората с увреждания.
Ще се стремим да осигурим приоритетно финансиране на проекти за масов спорт с фокус върху лека атлетика, гимнастика, плуване, спортни игри и др. По този начин ще обхванем над 100 000 ученици годишно в извънучилищни спортни дейности, което е около 1/7 от всички ученици в страната.
Да не забравяме и друга важна цел - запазване и повишаване на успехите на нашите спортисти чрез системно подпомагане на спортните федерации, спортистите от националните отбори и координация между държавата и общините в тази дейност. Ще работим и за това България да домакинства още състезания от висок ранг - това е добре за инфраструктурата, но и за позиционирането на страната ни в чужбина.

Как един състезател по колоездене гледа на идеята за Европа на две скорости?

Ще ви отговоря като спортист. На едно състезание медали получават само призовите места. Групата не се движи винаги в пакет и няма как, ако изоставаш - да получиш отличие.
Горе-долу така стоят нещата и в политиката. Големите европейски държави осъзнават, че други (макар и не само от новите членове) не се движат на техните обороти. Аз вярвам обаче, че Европа все още е силна и единна. За да отстояваме обаче ясно и категорично българския национален интерес, трябва да имаме разпознаваеми политици, които говорят като равни с европейските лидери.
Едно кратко връщане в историята дори от последните две десетилетия показва ясно кои политически субекти са познавани и уважавани зад граница. ГЕРБ и СДС продължават да са част от най-голямото политическо семейство в Европа - това на ЕНП. И това е една от темите, по която новите партии трябва да заявят позиция. Такава до момента няма, защото те са фокусирани в “изчегъртване” и заемане на властови позиции, а не се говори за стратегии, програми за управление и политическа ориентация.
Когато има ясни политически цели и се работи правилно - темата за Европа на две скорости все по-малко ще има значение за България. Иначе казано - не трябва да мислим за Европа на две скорости, а как да увеличим скоростта на България и да постигаме видими, качествени резултати.

Взимайки повод от темата за политическата ориентация - какъв цвят е Сливен днес?

Не бяха далеч времената, когато Сливен минаваше за “червен град”. И нищо кой знае колко добро не произтече от това. Днес местната управа е доминирана от ГЕРБ и виждаме множеството позитивни политики и решения в града. Само нека си припомним санирането, което повишава енергийната ефективност, а това носи и екологични ползи. Нека видим и обновения булевард “Хаджи Димитър”, кръговото на “Розова градина”… Сигурно затова в последните години много партии искат да “осиновят” синия цвят, характерен за ГЕРБ и СДС.
Аз обаче гледам на нещата така - Сливен не е “червен” или “син”, трябва да остане зелен. За момента местната управа успява да удържи това положение. Въздухът в града ни е чист, има възможности за спорт и почивка и няма екологичните проблеми, характерни за други кътчета на страната. Неслучайно преди три години Сливен получи награда за “зелен град”. Това е не просто оценка за управлението, но и показател за качеството на живот.

Как ще коментирате полярните мнения, свързани с велоалеите в Сливен?

Сливен има традиции в колоезденето и затова истински съжалявам, че дебатът за качеството се превърна в “за” и “против” велоалеите. Извън това - смятам, че градът ни даже закъсня в развитието на подобна инфраструктура. Вярвам, че работата в тази посока ще продължи и ако има грешки - ще бъдат отстранени.
Нека не забравяме, че в целия процес по проектиране и изграждане трябва да се съобразяваме и с градската среда, възможностите и опита. А Сливен почти нямаше такъв. Затова смятам, че усилията на местната власт трябва да бъдат адмирирани.
Тук отчитам и друго - голяма част от говоренето по темата се засилваше в периодите около предизборните кампании. По същия начин, например, по който една политическа партия реши точно в този момент да внася публично предложения в Общината.
Нека не забравяме, че настоящите избори не са местни, а парламентарни. И сега е важно да осигурим мост между законодателната и изпълнителната власт, мост между централната и местната.
Помним какво беше, когато бивши кметове, не можеха да осигурят ключово финансиране за региона. Не беше толкова отдавна този период, а сега можем и да сравним, виждайки успехите на местната власт в момента.

Предстои Ви участие в Обиколката на България. Ще Ви видят ли сливналии като състезател?

Самостоятелен сливенски отбор не е участвал в състезанието от времето на Милко Димов и Илия Кръстев. Тази година повеждам тима „BLUE ROCKS SLIVEN-FIT SPO”, част от който са и Мартин Стефанов, Александър Жеков, Никола Николов, Георги Балев и Марко Данаилович. 68-то издание на надпреварата стартира на 30 юни и ще приключи на 5 юли като на 4 юли е етапът Сливен-Бургас. Надявам се, че ще се представим достойно. Очакваме и подкрепата на съгражданите ни.
Вярвам, че ще я получим, защото видях и колко хора взеха участие в традиционния велотур, който ГЕРБ Сливен организира в неделя.

Какво ще кажете на всички, които се колебаят дали да гласуват?

На много хора не им е до политически кампании, до празнословие и опити на малцина да се харесат на мнозинството. Затова призовавам сливналии просто да си направят труда да прочетат политическите програми на основните партии. Да, ще е трудно да намерят и разберат идеите на някои от тях. За доста от политическите субекти участието във властта е самоцел и политическото им поведение и тези са изпразнени от съдържание. И казвам това спокойно, защото идеите, експертизата и политическият опит на ГЕРБ и СДС са безалтернативни. И това личи и в програмата на коалицията.
На всички колебаещи се - запитайте се не кой срещу кого е, а кой какво предлага. Вярвам, че след това ще е лесно да изберете номер 5 за силните кандидати на ГЕРБ и СДС!

 

 

 

< Назад