22.03.2017

Атанас Ташков: ГЕРБ ще удържи на думата си за Околовръстно шосе на Пловдив

Медия: Вестник „Марица“

-      Инж. Ташков, на срещата с бизнеса  миналата седмица  Бойко Борисов  каза, че разширението на Околовръстното шосе на Пловдив  е жизненоважно. Какво представлява  този проект и има ли шанс да се изпълни?

-      В първия си мандат правителството на ГЕРБ отпусна 300 000 лв. за проектиране на отсечката от магистрала „Тракия“  до Асеновградско шосе. Първоначалната  идея  беше за  разширението на участък  само от Пазарджишко шосе, което е около 14,5 км., но по настояване на кмета Иван Тотев и мое се включи и отсечката до магистралата. Това ще бъде               четирилентово  скоростно  трасе с дължина почти 20 км с пътни възли на две нива на всички пресичания.  На кръговото кръстовище с Пазарджишко шосе ще има надлез. В близост до него ще се изгради още един мост над Марица. Проектът е изготвен и се чака оценка за въздействие върху околната среда, след което предстои да бъде направен  и техническият  проект.  Реално изпълнението  може да започне до две – три години, след като приключат всички процедури по съглсуване и отчуждаване.   Инвестицията е около 120 – 130 млн. лв.

-      Откъде ще дойдат толкова много  пари?

-      Това е републиканският път и ще бъде финансиран с държавни средства. След като Бойко Борисов каза, че поема ангажимент за изграждане на  Околовръстното шосе, бъдете сигурни, че ще удържи на думата си, както го е правил и досега за инвестициите в Пловдив.  Новото трасе ще се строи  от източната страна на съществуващото, по което ще се движат колите, така че няма да се пречи на трафика.  Старият път ще се реконструира  и между двете платна ще бъде изградена разделителна лента.

-      Кога най-после  ще започне разширението на пътя Пловдив – Асеновград?

-      Процедурите вече са на финалната права. Остава да изчакаме решението на  Комисията по защита на конкуренцията , където се обжалват поръчките за избор на изпълнител и за надзор. Имаме уверение от  Агенцията за пътната инфраструктура, че ако КЗК се произнесе, че  няма нарушения при провеждането на процедурите,  строителството може да бъде възложено с предварително изпълнение, без да се чака евентуално  обжалване пред съдебните инстанции. Трасето  е 10 км., с четири ленти, с две кръгови кръстовища за Крумово и Куклен, с разделителни ивици по средата , канавки, изпарителни басейни, нови мантинели. Удвояването на пътя струва 24 млн. лева – толкова е според офертата на фирмата, класирана на първо място. Настояхме с кмета Иван Тотев заедно с разширението на Асеновградско шосе  да бъде изградено  кръгово кръстовище  до караулката, което беше предвидено в другия проект -  за пътната връзка  с Ягодовско шосе. По този начин  ще се реши проблемът със задръствания  на входа на Пловдив.

-      А пътят между Асеновградско шосе и „Скобелева майка“  фигурира ли в плановете на ГЕРБ?

-      Разбира се. Има проект и средства. И ако на 26-ти март ПП ГЕРБ отново получи доверието на българските граждани, ще продължим с  процедурите по отчуждаване. Трасето е около 7 км., с надлез над  жп линията Пловдив - Асеновград и                    изграждането му  се  затваря околовръстния пръстен на Пловдив. Така колите, които преминават транзитно, няма да влизат в града и да създават излишно натоварване.

 

-      От избори на избори говорим  и за Голямоконарско шосе. Защо разширението, планирано още преди две години , се отлага?

-      Не се отлага, напротив. Голямоконарско шосе е в приоритетите както на община Пловдив, така и на държавата. Проектът за  четирилентовото трасе  ще си остане една от най-важните задачи за ГЕРБ. В момента се извършват процедури  за отчуждаване на имоти, които попадат  в разширението, а те винаги са продължителни и тежки.  Обектът е много сериозен, включва  локални платна,  две кръгови кръстовища, подземни комуникации,  осветление. Инвестициите са големи и общините Пловдив и „Марица“ ще имат нужда от държавна подкрепа и ще я получат, ако ГЕРБ управлява.  Провел съм разговор с фирми,  чиито предприятия се намират на пътя и те уверяват, че съгласни, ако направим основната инфраструктура, те сами да изграждат локални платна в техните имоти.  Такава практика има и на Карловско шосе.

-      Защо милиони левове се влагат  в пътища и  пак има дупки?

-      Няма как с магическа пръчка за шест години  правителството на ГЕРБ да обнови всички пътища, които не са ремонтирани от  30 – 40 и повече години.  При двете правителства на ГЕРБ   тотално се промени  пътната инфраструктура  и в страната, и в Пловдив.  В реконструкцията  на възела  „Скобелева  майка“ държавата инвестира  12 млн. лева. С държавни и собствени средства на общината  са обновени почти всички основни булеварди в Пловдив,  мостът на  „Васил Априлов“ и самият булевард . Със сигурност ще завършим  и останалата му част. И днес градът е като строителна площадка . Виждате, че реконструкция  се прави на бул. „Руски“,  „Шести септември“, Коматевско шосе, които не са пипани най-малко от  половин век. Новият бул. „Проф. Цветан Лазаров“ е с  модерно осветление, тротоари, велоалеи  и очакваме да стартира  бул. „Северен“ – важна връзка между „Адата“ и Брезовско шосе.  Другата  сериозна задача, която е поставил кметът, е изграждане на нов  мост над Марица между бул. „Марица - север“ и „Копривщица“. На срещата с бизнеса  минстърът на транспорта при правителството на ГЕРБ Ивайло Московски съобщи, че предстои да бъдат подписани договори за финансиране по европейска програма на реконструкцията на ЖП възел Пловдив, която включва пробива под Централна гара. Този четирилентов път  под земята ще свърже  директно  бул. „Васил Априлов“  с район „Южен“.

-      Ако ГЕРБ спечели изборите, кои проекти ще се изпълняват в областта?

-      Продължаваме  програмата  си с реконструкция  на  трасето между Баня и Карлово. Имаме твърдото намерение да   довършим  надлеза до Хисаря, което може да стане  до края на годината.  Убедени сме, че пътищата са много важни за развитието на икономиката и туризма.

 

За да продължи изграждането на модерна и безопасна пътна инфраструктура, призовавам на изборите на 26-ти март гражданите да подкрепят ГЕРБ с № 11 в бюлетината.

 

 

< Назад